100508 & Rehabträningen

Den bara fortsätter i sitt spår som den gjort ett tag nu.... Har lyckats att kunna öka vikten i både liggande benpress, fram - & baksida lår vilket jag är nöjd med för de andra övningar står stilla just nu..... Den jobbigaste rehaben är att bygga upp muskulaturen runt omkring mitt knä, men framför allt stabiliteten & balansen.... Jag sliter med mina övningar hemma, på gymmet men även på min praktik (måste kombinera nytta med nöje) Får fortsätta med allt detta tills nästa OP kommer som jag GÄRNA vill hoppa över..... Men måste följa min läkares råd & rekommendationer för att kunna få ett så funktionsdugligt liv som möjlig längre fram.....

Så slits med tejpningar hit & dit för att kunna vara lite fysiskt aktiv utanför min praktik & rehabträning - så därför tänkte jag visa er 2 bilder på tejpningar:

Den färgglada =) tejpningen som kommer fram/åker på titt som tätt......

Den vita tejpningen som funkar för att kunna vara lite mer aktiv utöver min rehabträning.....

För att kunna använda mitt knä fullt ut behövs detta svarta skydd - hjälper till för att hålla mitt knä på plats......
Ingen mästarfotograf direkt........ för någon av bilderna........


Vill även passa på att skicka med en länk i detta inlägg till en person (Emma) vars blogg hjälper mig med min rehabträning..... Emma har slitit av sitt främre korsband & kämpar nu för att komma tillbaka till det hon Älskar att göra - spela handboll......
Emmas blogg: http://eimj.blogg.se/vilja/




Have fun and Take care =)

LOVE YOU ALLA <3






Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Vad kul att du länkade till mig blogg :)



Neee, usch, jag lider med dig. Men bara du ligger i och kämpar så kommer det alltid att löna sig tillslut! :D

2010-05-09 @ 16:42:27
URL: http://eimj.blogg.se/vilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0